Sales management > Verkoop coach

Sales en verkoop coach

Deze functie omvat het begeleiden van verkoopmedewerkers met als doel betere omzetresultaten te behalen. Daarom moet een coach zelf over voldoende verkoopervaring beschikken. Regelmatig worden in gesprekken met de medewerkers over de te behalen omzetdoelen en targets gesproken. Als coach tracht u steeds de medewerkers op een hoger niveau te tillen.

Kennis betreffende verkoop, zoals verkoopsystemen, verkoopvormen, de verkoopcyclus, persoonlijke verkoopmethoden en de brugfunctie van de verkoper komen aan de orde.

Zo zal de coach aandacht besteden aan vele aspecten:

  • Het herkennen van en effectief inspelen op het gedrag van de contactpersoon. Het inspelen op het individuele “best practice” verkoopproces en opstellen van een persoonlijk verkoopplan inclusief hitlist prospects is steeds aan de orde;
  • Vele verkooptoepassingen komen aan bod, zoals deep selling, cross selling, reference selling, counter selling.;
  • Al deze verkoopmethodieken, afhankelijk van de sector, komen aan bod;
  • Telefonische afspraken maken is op zich reeds een specifieke benadering.

De afsluitfase van het adviesverkoopgesprek; contracteren op koopsignalen, afsluittechnieken, ombuigen van tegenwerpingen, bevestigen van gemaakte afspraken
de nazorgfase; structureel relatiemanagement zijn de verschillende fasen waar de coach zijn verkoopmedewerkers in zal begeleiden.